Organizační řád obce Únehle
Organizační řád obce Únehle
ORGANIZAČNÍ ŘÁD OBCE ÚNEHLE
Směrnice č. 1
Katastrální území obce: Únehle
Směrnici zpracovala: Markéta Kaprhálová – účetní obce
Směrnici schválil: Jiří Bárta – starosta obce
Projednáno a schváleno v OZ dne 07.08.2011
OBSAH ORGANIZAČNÍHO ŘÁDU OBCE ÚNEHLE
Úvod Úvodní ustanovení
Legislativní rámec
Poslání a účel organizačního řádu
Hlava I Základní vztahy v obci
Samostatná působnost obce
Majetek obce
Hospodaření a majetek obce
Přenesená působnost obce
Hlava II Zastupitelstvo obce
Zastupitelstvo
Zastupitelé
Vztah zastupitelstva obce k dalším složkám obce
Pravomoci a hlavní činnost zastupitelstva obce
Další činnost zastupitelstva
Hlava III Starosta a místostarosta
Základní předpoklady
Odpovědnost za výkon funkce
Pravomoci a působnosti
Hlava IV Výbory a komise
Výbory
Komise
Hlava V Obecní úřad
Složení obecního úřadu
Působnost obecního úřadu
Písemnosti vyhotovené orgánem obce
Hospodaření obce
Hlava VI Povinnosti a další náplň práce obecního úřadu
Zásadní povinnosti, odpovědnost, vztahy a náplň práce obecního úřadu
Podrobnější náplň práce obecního úřadu - samostatná působnost
Hlava VII Povinnosti pracovníků a pracovní vztahy na obecním úřadě
Povinnosti a náplně práce pracovníků obecního úřadu
Pracovní vztahy na obecním úřadě
Předávání funkcí
Povinnosti kontroly
Hlava VIII Organizační schéma obecního úřadu
Zásady rozdělení práv, povinnosti a pracovní náplně na obecním úřadě
Hlava IX Závěrečná ustanovení
Součásti a povinnosti organizačního řádu
Schvalovací ustanovení
Úvod
Úvodní ustanovení
Organizační řád je součástí vnitřního organizačního a kontrolního systému obce, který řeší organizační vztahy mezi obcí, obecním úřadem a jeho jednotlivými pracovníky.
Legislativní rámec
Čl. 1
Tento organizační řád je vytvořen na základě:
· Zákona č. 128/2000 Sb. o obcích (obecním zřízení) v platném znění
· Zákona č. 250/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, jak vyplývá ze změn a doplnění provedených zákonem č. 320/2001 Sb.(o finanční kontrole a č. 450/2001 Sb. (změny některých zákonů týkajících se veřejné správy)
Poslání a účel organizačního řádu
Čl. 2
Organizační řád :
Organizační řád je základní normou obecního úřadu
Organizační řád je závazný pro všechny zaměstnance
Obsahuje vnitřní organizaci obecního úřadu, jeho organizační členění, působnost jednotlivých organizačních stupňů, vzájemné vztahy a zásady řízení obecního úřadu.
Definuje dělbu práce mezi složkami obce, obecního úřadu a jejich jednotlivými pracovníky.
Hlava I
Základní vztahy v obci
Čl. 3
Obec je samostatně spravována zastupitelstvem obce. Dalšími orgány jsou starosta, obecní úřad,výbory a zvláštní orgány obce(komise). Obec spravuje své záležitosti(v samostatné působnosti), které jsou v zájmu obce a jejích občanů. Pečuje o vytváření podmínek pro rozvoj sociální péče a pro uspokojování potřeb svých občanů zejména potřeby bydlení, ochrany a rozvoje zdraví, dopravy a spojů, potřeby informací, výchovy a vzdělávání, celkového kulturního rozvoje a ochrany veřejného pořádku.
Majetek obce
Majetek obce musí být využíván účelně a hospodárně v souladu s jejími zájmy a úkoly vyplývajícími ze zákonem vymezené působnosti. Obec je povinna pečovat o zachování
a rozvoj svého majetku a vést jeho evidenci. Majetek obce musí být chráněn před zničením, poškozením, odcizením, zneužitím a neoprávněnými zásahy. Obec nesmí ručit za závazky ani fyzických ani právnických osob.
Hospodaření a rozpočet obce
Čl. 5
Pravidla hospodaření s finančními prostředky obce stanovuje tvorbu, postavení, obsah
a funkce rozpočtu upravuje zákon č. 250/2000Sb. (ve znění po změnách a doplnění provedených zákonem č. 320/2001Sb. a č. 450/2001 Sb.). Finanční hospodaření obce se řídí jejich rozpočtem, který je finančním plánem na příslušný rozpočtový rok, který je shodný
s kalendářním. Kladný zůstatek finančních prostředků minulých let z rozpočtového opatření se převádí do dalšího roku.
Obsahem rozpočtu jsou jeho příjmy a výdaje a ostatní peněžní operace. Obec má ve svém rozpočtu obsaženy veškeré příjmy a výdaje svých organizačních složek.
Příjmy rozpočtu obce tvoří:
· z vlastního majetku
· z vlastní správní činnosti včetně příjmů z pověření výkonu státní správy
· z místních poplatků
· z výnosů daní nebo podílu na těchto výnosech
· z dotací státního rozpočtu, ze státních fondů, z dotací z rozpočtu kraje
· z přijatých darů a příspěvků
Výdaji rozpočtu jsou výdaje:
· ze zákonných závazků
· na vlastní činnost
· spojené s výkonem státní správy
· vyplývajících ze závazků z uzavřených smluvních vztahů
· ze závazků přijatých v rámci spolupráce s jinými obcemi
· na podporu veřejně prospěšné činnosti
· na dary a příspěvky na sociální nebo humanitární účely
Obec zpracovává rozpočet v návaznosti na svůj rozpočtový výhled, návrh rozpočtu musí být zveřejněn nejméně po dobu 15 dnů před jeho projednáváním v zastupitelstvu obce na vývěsní tabuli OÚ.
Rozpočet se zpracovává v třídění podle rozpočtové skladby. Vyjadřuje závazné ukazatele, jimiž se musí řídit výkonné orgány obce. Po schválení rozpočtu v zastupitelstvu se provádí neprodleně jeho rozpis. Obec uskutečňuje své hospodaření v souladu se schváleným rozpočtem a provádí pravidelnou, systematickou a úplnou kontrolu svého hospodaření po celý rozpočtový rok podle směrnice o Finanční kontrole obce.
Změny rozpočtu po jeho schválení mohou být provedeny pouze z důvodů:
· organizačních změn
· změn právních předpisů
· objektivních věcných změn
Změny rozpočtu se provádí rozpočtovým opatřením, kterým je:
· přesun beze změny celkového objemu finančních prostředků
· použití nových rozpočtem nepředvídaných příjmů k úhradě nových rozpočtem nezajištěných výdajů
Závěrečný účet
Po skončení kalendářního roku se údaje o hospodaření obce zpracovávají do závěrečného účtu, kde jsou obsaženy údaje o plnění rozpočtu příjmů a výdajů . Součástí závěrečného účtu je vyúčtování finančních vztahů ke státnímu rozpočtu a rozpočtu kraje.
Obec požádá o přezkoumání svého hospodaření za uplynulý kalendářní rok do 30. června účetního roku Krajský úřad Plzeňského kraje, Škroupova 18, 306 13 Plzeň.
Zpráva o výsledku přezkoumání hospodaření je součástí závěrečného účtu.
Závěrečný účet spolu se zprávou o výsledku přezkoumání hospodaření za uplynulý kalendářní rok projedná zastupitelstvo obce do 30. června následujícího roku.
Návrh závěrečného účtu obec zveřejňuje na vývěsní tabuli nejméně 15 dnů před jeho projednáním v zastupitelstvu obce.
Časové použití rozpočtu
Do plnění rozpočtu se zahrnují jen takové příjmy, výdaje a finanční operace, které byly uskutečněny (přijaty a vydány) v kalendářním roce. Rozhodující je datum připsání nebo odeslání prostředků na bankovních účtech.
Účelovost rozpočtových prostředků
Účelovost rozpočtových prostředků se určuje individuálně. Obec respektuje účel použití rozpočtových prostředků, který vyplývá z účelu přijatých dotací ze státního rozpočtu.
Návratnost nepoužitých rozpočtových prostředků
Rozpočtové prostředky obce nevyužité do konce roku nepropadají, ale převádějí se do dalšího roku, účelovost se při tom zachová.Výjimko jsou nevyužité účelově a časově vymezené dotace, které poskytovatel požaduje po skončení roku vyúčtovat a nespotřebované peněžní prostředky vrátit.
Porušení rozpočtové kázně
Porušením rozpočtové kázně v rozpočtu obce je každé neoprávněné použití nebo zadržení peněžních prostředků patřících či svěřených obci.
Přenesená působnost obce
Čl. 6
Přenesenou působnost stanovenou zvláštními zákony obec nevykonává, má uzavřenou veřejně právní smlouvu na výkon přenesené působnosti s Městem Stříbro v rozsahu stanoveném zákonem č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších změn a dodatků.
Hlava II
Zastupitelstvo obce
Zastupitelstvo
Čl. 7
Zastupitelstvo obce je složeno z členů zastupitelstva obce.
Počet členů zastupitelstva pro obec Únehle s počtem do 500 obyvatel podle § 68
je sedm členů ( neuvolněných) za výkon funkce je jim poskytnuta odměna:
Bárta Jiří starosta 12570,- Kč
Uzel Karel místostarosta 2875,- Kč
Pavel Flíček předseda fin. výboru 800,- Kč
Švejdarová Zdeňka člen - SPOS 0,- Kč
Bílý Rudolf člen – veřejná zeleň 500,- Kč
Jiří Mikša předseda kontrolního výboru 800,- Kč
Miroslav Fujan člen - 500, - Kč
Odměny se vyplácí z rozpočtových prostředků obce. Splatnost a výplata odměny členům zastupitelstva obce , jakož i srážky z odměny se řídí právními předpisy upravujícími platové poměry dle zák. č. 122/2002 Sb. (odměny a příplatky), výplatní den je 20. v následujícím měsíci.
Zastupitelé
Čl. 8
Funkce člena zastupitelstva obce je veřejnou funkcí. Mandát člena zastupitelstva obce vzniká zvolením a končí nejpozději dnem dalších voleb.
Člen zastupitelstva má při výkonu své funkce právo:
· předkládat zastupitelstvu , výborům a komisím návrhy na projednání
· vznášet dotazy, připomínky a podněty na předsedy výborů, komisí a statutární orgán
· požadovat od zaměstnanců OÚ informace ve věcech, které souvisejí s výkonem jejich funkce
Vztah zastupitelstva obce k dalším složkám obce
Čl. 9
Zastupitelstvo obce:
· volí z řad členů zastupitelstva starostu, místostarostu a odvolává je z funkce
· zřizuje a ruší výbory, volí jejich předsedy a další členy a odvolává je z funkce
· stanovuje výši odměn neuvolněným členům zastupitelstva
· stanovuje zásady pro poskytování cestovních náhrad čl. zastupitelstva
· rozhoduje o peněžních plněních poskytovaných fyzickým osobám, které nejsou členy zastupitelstva obce za výkon členů výborů a komisí
· stanovuje výši osobních a věcných výdajů na činnost OÚ
Pravomoci a hlavní činnost zastupitelstva obce
Čl. 10
Zastupitelstvo obce zejména:
· rozhoduje ve věcech patřících do samostatné působnosti obce
· schvaluje program rozvoje obce, územní plán obce
schvaluje rozpočet a závěrečný účet obce
· vydává obecně závazné vyhlášky obce
· rozhoduje o vyhlášení místního referenda
· vydává nařízení obce
· rozhoduje o majetkoprávních úkonech
· určuje organizaci OÚ
· schvaluje organizační řád obce
· stanovuje celkový počet zaměstnanců obecního úřadu
Hlava III
Starosta a místostarosta obce
Základní předpoklady
Čl . 11
Starosta a místostarosta musí být občany České republiky, tyto volí do funkcí zastupitelstvo obce z řad svých členů a oba jsou členy zastupitelstva.
Starostu zastupuje místostarosta Karel Uzel, kterého určilo zastupitelstvo. Zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti, jedná a rozhoduje ve všech věcech, které jsou svěřeny starostovi dle zákona 128/2000Sb.
Starosta rozhoduje o záležitostech samostatné působnosti obce svěřených mu zastupitelstvem. Plní obdobné úkoly jako statutární orgán zaměstnavatele .
Odpovědnost za výkon své funkce
Čl. 12
Za výkon své funkce odpovídá starosta a místostarosta zastupitelstvu. Úkony, které vyžadují schválení zastupitelstva může starosta nebo místostarosta provést jen po jejich předchozím schválení.
Místostarosta je za svou činnost odpovědný mimo zastupitelstva současně i starostovi.
Pravomoci a působnost
Čl. 13
Starosta:
· zastupuje obec Únehle navenek
· podepisuje s místostarostou právní předpisy obce
· svolává a řídí zasedání zastupitelstva a podepisuje spolu s ověřovateli zápis z jejich zasedání
· zajišťuje hospodaření obce podle rozpisu rozpočtu na kalendářní rok
· odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok nejdéle do 30. června kalendářního roku
· odpovídá za informování veřejnosti o činnosti obce v souladu s ustanovením zákona
č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
· řídí dlouhodobý rozvoj obce
· řídí činnost při plnění úkolů obrany a ochrany obyvatel v době mimořádné situace
· zabezpečuje výkon přenesené působnosti obce
· plní funkci rady v obci, kde není zřízena rada
· stanovuje pravidla pro přijímání a vyřizování petic a stížností
· schvaluje organizační řád obecního úřadu
· plní úkoly zaměstnavatele , uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci obce
a stanovuje jim plat dle zvláštních předpisů
· zajišťuje bezpečnost práce na úsecích OÚ Únehle
· zřizuje pomocné orgány (inventární a kulturní komisi, komisi - nelesní zeleň)
Hlava IV
Výbory a komise
Výbory
Čl. 14
Zastupitelstvo zřizuje jako své iniciativní a kontrolní orgány výbory.
Předsedou výboru je vždy člen zastupitelstva, svá stanoviska a návrhy předkládají výbory zastupitelstvu obce a za svou činnost mu také odpovídají.
Čl. 15
V obci Únehle zastupitelstvo zřídilo finanční a kontrolní výbor.
Čl. 16
Finanční výbor:
1. Provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky obce
· Podílí se na přípravě návrhu rozpočtu na příští rok po provedení kontroly příkazcem, správcem rozpočtu a hlavní účetní, předkládá svoje stanovisko zastupitelstvu obce .
( Je nutné, aby byli členové FV seznámeni se zákonem č. 250/2000Sb., o rozpočtových
pravidlech územních rozpočtů.)
· Projednává zprávu o plnění rozpočtu v průběhu a na konci roku
· Projednává rozpočtová opatření
· Projednává závěrečný účet obce a vyjadřuje se ke zprávě z přezkoumání hospodaření prováděné Krajským úřadem.
2. Hodnotí způsob využívání věcí a majetku obce, navrhuje prodej nebo pronájem tohoto
majetku.
3. Podle zákona č. 563/1991 Sb, o účetnictví, § 33 odst. 8 kontroluje zajištění ochrany
účetních záznamů a jejich obsahu před zneužitím, poškozením, zničením, neoprávněnou
změnou či přístupem k nim, ztrátou nebo zničením. Dbá, aby k účetním dokladům neměla
přístup žádná nepovolaná osoba, která nemá k provádění kontroly příslušnou kvalifikaci
v oblasti hospodaření obce a příslušné oprávnění k provedení kontroly.
4. Z každého jednání pořizuje zápis
5. Plní další úkoly, kterými je pověřilo zastupitelstvo obce.
Čl. 17
Kontrolní výbor:
1. Kontroluje plnění usnesení zastupitelstva.
2. Kontroluje dodržování právních předpisů ostatními výbory a obecním úřadem na úseku
samostatné působnosti.
3. Vyjadřuje se k vydaným vnitřním směrnicím, provádí kontrolu např. podpisových vzorů
a jejich aktualizace, dodržování postupů ve směrnicích např. o oběhu dokladů, o finanční
kontrole aj. Spolupracuje při tvorbě nových vnitřních směrnic.
4. Kontroluje dodržování obecně závazných vyhlášek vydaných obcí, především zda byla
seznámena s vyhláškami veřejnost na obecní desce, jak se vede jejich evidence na úřadě
a jak je prováděna kontrola jejich dodržování.
5. Vyjadřuje se k peticím, stížnostem a připomínkám od občanů.
6. Z každého jednání pořizuje zápis
7. Plní další kontrolní úkoly, jimiž jej pověřilo zastupitelstvo obce a jsou podchycena
v usnesení z jednání OZ
Čl. 18
O provedené kontrole výbor vždy pořídí zápis ( předmět kontroly, zjištěné nedostatky, návrh na opatření k odstranění nedostatků). Zápis podepisuje člen výboru, který kontrolu prováděl a zaměstnanec, jehož činnosti se kontrola týkala. Výbor předloží zápis zastupitelstvu. Výbor připojí k zápisu vyjádření zaměstnance, jehož činnosti se kontrola týkala.
Kontroly probíhají na základě písemného pověření starosty a plánu kontrol, kontrola musí být předem a včas oznámena kontrolované osobě.
Čl. 19
Komise
V obci Únehle není zřízen SPOZ
· Kulturní, sportovní a společenské akce pořádá obecní úřad ve spolupráci s občany obce (MDD, Vítání občánků, Mikulášská nadílka, Turnaj ve stolním tenise, Rybářské závody, Turnaj v nohejbale)
· Inventární komisi jmenuje každoročně starosta, tato je zřízena na provedení inventarizace v daném roce.
Hlava V
Obecní úřad
Složení obecního úřadu
Čl. 20
V čele OÚ je starosta.
Obecní úřad Únehle tvoří : starosta, místostarosta,zastupitelé, účetní
Působnost obecního úřadu
Čl. 21
Obecní úřad
V oblasti samostatné působnosti:
· plní úkoly , které mu uložilo zastupitelstvo obce
· pomáhá výborům a komisím v jejich činnosti
· vykonává přenesenou působnost v rozsahu svěřeném obci
· rozhoduje o poskytování informací žadateli
Písemnosti vyhotovené orgánem obce
Čl. 22
Všechny písemnosti vyhotovené orgánem obce
v samostatné působnosti se v záhlaví označují uvedením slova „ Obec Únehle“
Všechny písemnosti vyhotovené orgánem obce
v přenesené působnosti (s výjimkou nařízení obce ) se v záhlaví označují „Obecní úřad Únehle“
Hospodaření obce
Čl. 23
Financování obce se řídí finančním plánem, kterým je rozpočet.
pravidla hospodaření s finančními prostředky obcí stanovuje Zákon. č.250/2000 Sb. ve znění změn a doplnění provedených zákonem č. 320/2001 Sb. a 450/2004 Sb.
Tento zákon upravuje tvorbu, postavení , obsah a funkci rozpočtů obcí. povinnosti obecního úřadu vyplývající z tohoto zákona jsou popsány v samotném, dříve uvedeném článku (čl. 5)
tohoto organizačního řádu.
Hlava V
Povinnosti a náplň práce obecního úřadu
Podrobnější náplň práce OÚ - samostatná působnost
Čl. 24
Obecní úřad vykonává tyto další činnosti:
Na úseku vnitřním:
· zajišťuje vybavení OÚ
· zabezpečuje chod OÚ po provozní stránce
· řídí provozní záležitosti
Na úseku sekretariátu:
· zabezpečuje korespondenci vznikající na OÚ
· přijímá a třídí korespondenci přicházející na OÚ
· zabývá se dodržováním termínů k vyjádření a splatnosti faktur
· vede evidenci (v souladu se spisovým řádem obce)
- usnesení zastupitelstva obce
- vydaných Obecně závazných vyhlášek obce
- vydaných nařízení obce
-smluv a dalších potřebných záležitostí
Na úseku majetkovém:
· pořízení majetku
· smlouvy o převodu vlastnictví (včetně zajištění registrace nemovitostí na Katastrálním úřadě)
· zaúčtování a zaevidování majetku
· inventarizaci majetku
· údržbu, opravu a technické zhodnocení
· vyřazení majetku
Na úseku bytového hospodářství:
· pečuje o řádný stav, údržbu a opravu domů a bytů
· vede evidenci a zodpovídá za hospodaření s byty
· zajišťuje smlouvu na užívání bytu
· zajišťuje smlouvy na užívání nebytových prostor
Na úseku rozvoje obce:
· připravuje a zpracovává podklady pro sestavení návrhu rozpočtu obce
· vypracovává výhled (investičních) rozvoje obce
· hospodaří s prostředky obce určenými na (investiční) rozvoj obce
· zajišťuje investiční výstavbu prováděnou obcí
Na úseku finančním:
· sestavuje návrh rozpočtu obce
· odpovídá za úroveň informační základny
(prvotní doklady, operativní evidenci, statistiku a účetnictví) obecního úřadu
· zabezpečuje pravdivé sestavování výkazů včetně závěrečného účtu obce
· zabezpečuje zaúčtování všech účetních případů
· zabezpečuje zpracování dokladů příjmové i výdajové části
· zabezpečuje vedení pokladny a zaúčtování pokladních dokladů
Na úseku objednávek:
· uzavírá objednávky a vede jejich evidenci
Na úseku stavební činnosti:
· zajišťuje územně plánovací dokumentaci
· kontroluje dodržování ustanovení stavebního zákona a předpisů souvisejících
Na úseku životního prostředí:
· zajišťuje v rozpočtu obce prostředky pro ochranu živ. prostředí a kontroluje jejich užití
Na úseku řídící činnosti obce:
· kontroluje dodržování právních předpisů
· pečuje o zvyšování kvalifikace pracovníků obce
· zajišťuje řádné hospodaření se svěřenými finančními a věcnými prostředky
· zajišťuje bezpečnost a ochranu zdraví při práci
· plní úkoly obrany a ochrany obyvatel a zabezpečuje činnost v době mimořádných situací
Podrobnější náplň práce OÚ - přenesená působnost
Čl. 25
Obecní úřad Únehle vykonává tyto další činnosti:
Na úseku správním a matričním:
· vedení evidence obyvatel
Na úseku správním a přestupkovém:
· vede evidenci přestupků a tyto předává přestupkové komisi MÚ Stříbro
Na úseku státní správy:
· státní správu na úseku odpadového hospodářství dle zák. č. 238/1991 Sb a zák. 311/1991 Sb. ve znění pozdějších předpisů
Hlava VII
Povinnosti pracovníků a pracovní vztahy na obecním úřadě
Povinnosti pracovníků obecního úřadu
Čl. 26
Každý pracovník obecního úřadu je povinen zejména:
· vykonávat se vší odpovědností úkoly podle náplně práce a pokynů nadřízených pracovníků
· dodržovat pracovní dobu
· sledovat vydávané zákony, směrnice, nařízení a pokyny správních orgánů ve své oblasti a řídit se jimi ve své práci
· udržovat služební a hospodářské tajemství ve smyslu nařízení vlády ČR č. 148/1991 Sb., o ochraně hosp. a služebního tajemství
· dodržovat ustanovení tohoto organizačního řádu a všech vnitřních směrnic
· prokázat a doplňovat svou kvalifikaci podle zákona 312/2002. o úřednících USC
Pracovní vztahy na obecním úřadě
Čl. 27
Pracovníci OÚ jsou povinni spolupracovat, vzájemně si poskytovat všechny informace
a neprodleně vydávat požadovaná stanoviska a posudky. Ke všem jednáním o hospodářských operacích, na které se týkají výdajů a příjmů veřejných prostředků a bude je nutno v jejich závěru zaúčtovat, je ve smyslu zákona o finanční kontrole starosta povinen (jako příkazce operace) přizvat od samého počátku , mimo jiných potřebných pracovníků i účetní (jako hlavní účetní a zároveň správce rozpočtu). Bez souhlasu příkazce, správce rozpočtu a hlavní účetní nelze žádnou operaci týkající se veřejných prostředků zahájit.
Předání funkce
Čl. 28
O předání funkce musí být proveden písemný zápis podepsaný předávajícím, přejímajícím
a současně příslušným vedoucím pracovníkem, který musí obsahovat zejména:
· úplný seznam předávané dokumentace v potřebné struktuře a srozumitelnosti
· stav a plnění rozpracovaných úkolů
v případě předávání funkcí spojených s „Dohodou o hmotné odpovědnosti“ musí být součástí písemného zápisu jako příloha „Inventární zápis“ o provedené inventarizaci.
Povinnosti kontroly
Čl. 29
Podle zákona č. 320/2001 Sb., (zákon o finanční kontrole) a zákona 250/2000 Sb
o rozpočtových pravidlech pro USC jsou obce povinny:
· podrobit se veřejnosprávní finanční kontrole prováděné krajským úřadem Plzeň
- přezkoumání hospodaření za uplynulý rok
· vykonávat veřejnosprávní kontrolu u žadatelů o veřejnou finanční podporu a příjemců této podpory
· vytvořit systém finanční kontroly
Čl. 30
V rámci finanční kontroly podle zákona č. 320/2001. obec zabezpečuje:
· řídící kontrolu v hospodaření obce
· interní audit - provádí sám starosta
· zpracovává a předává Krajskému úřadu v Plzni hlášení podle vyhlášky č. 64/2002 Sb.,
o provádění finančních kontrol nejdéle do 10. února následujícího roku.
Hlava VIII
Organizační schéma obecního úřadu
vazby přímé podřízenosti:
odpovědnostní vztahy:
vztah vedení a spolupráce:
Zastupitelstvo
Výbory Komise Starosta Místostarosta
Účetní
Zásady rozdělování práv, povinností a pracovní náplně na obecním úřadě
Čl. 31
Obecní úřad má stanoveny úřední hodiny.
Organizační řád stanovuje:
Úřední hodiny na OÚ:
Středa 16:00 – 18:00
V neodkladných záležitostech kontaktují občané kteréhokoliv pracovníka obecního úřadu osobně, popř. telefonicky.
Na obecním úřadě v Úlehlích pracuje tento počet osob:
neuvolněný starosta Bárta Jiří
neuvolněný místostarosta Uzel Karel
7 neuvolněných členů zastupitelstva za pravidelnou odměnu
1 zaměstnanec OÚ v rámci pracovního poměru (účetní na 50% úvazek)
- pracovní náplně jsou uloženy v mzdové agendě
Pracovníci na dohody o provedení práce - dle potřeby v průběhu roku
IX Závěrečná ustanovení
Organizačním řádem jsou povinni se řídit:
Čl. 32
· všichni pracovníci
· zastupitelstvo obce v rámci jeho působnosti ve smyslu zákona o obcích
· ostatní volené a poradní orgány (výbory, komise, ve smyslu zákona o obcích
· všichni zaměstnanci obce
Náplně práce jsou uloženy v agendě jednotlivých pracovníků.
Aktualizace k 1.1.2020